【性病檢測教學】咩係性病空窗期?召妓/環保後應該幾時驗先準?

大家知唔知,檢查性病係有空窗期呢,如果揀唔啱時間去驗性病,見到陰性以為無事,但其實只不過係體內未有足夠抗體驗到,所以唔依照空窗期時段驗係有機會唔準嘅。咁究竟應該隔耐驗先最準?今日Jdailyhealth就同大家分享常見檢查各種性病嘅空窗期計算方法,等大家可以準確嘅時間Check性病。

唔好以為只有召妓、一夜情、網上交友嘅無套運動就好危險,其實任何唔安全嘅性行為都有機會感染性病(STD),就算戴咗套都好,只要下體、大脾、陰囊等位置,掂到感染部位或者感染者體液,都有機率中招。 

根據世衛指出,可以引致性病嘅病原體,一共有超過30種細菌、病毒及寄生蟲。而常見嘅性病就有愛滋病、梅毒、椰菜花(尖銳濕)、淋病、衣原體、陰道滴蟲等。最危險就係因為性病有唔同潛服期,如果對方係無症狀嘅初期感染者,唔小心傳咗出去就會好麻煩。 

如果你之前曾經有唔安全嘅性行為,甚至出現咗啲疑似症狀,最普遍就係皮膚出現紅點、暗粒,擔心自己中咗招,又唔肯定係咪準確?Jdailyhealth就整合一下資料,等大家有個參考!

性病潛伏期係咩?

性病潛伏期係指感染性病病毒之後,到真正病發嘅時間,性病病毒嘅潛伏時間,注意!係潛伏期間係有機會驗唔到性病㗎!

唔同嘅性病嘅潛伏期都唔同,最短可能幾日,最長竟然可以係十幾年!

淋病:潛伏期最短,大約二至五日。

梅毒:潛伏期大約係九至九十日左右。

衣原體:潛伏期可以係二至四星期。

疣 (即椰菜花) 嘅潛伏期比較唔穩定,通常幾星期至八個月,但亦可能超過一年。

愛滋病:病毒嘅潛伏期時間最長,可高達十年至十五年。

性病空窗期係咩?

性病空窗期,簡單而言就係可以接受性病檢查嘅等候期。因為假如一個人感染性病後,病毒進入身體後,需要時間先可以達到可檢測嘅水平,就算即刻做檢查,都唔會查到陽性,而呢個時間就係空窗期。

舉個例就係,假如你就係琴日去左召妓,仲一時衝動有兩下無套進入,2日之後驗性病係全部陰性,都唔代表真正無事。因為好似愛滋病,其實係要3個月去製造病毒抗體,當身體有足夠抗原或抗體,去到可檢測嘅水平,呢個時候過咗空窗期檢查先真正準確。


隨住醫學進步同埋唔同檢測方法,空窗期嘅長短都有唔同,空窗期時間都越來越短。一般黎計就係3-12星期,建議就係發生性行為或高危日之後嘅第20天起,檢查第一次。如果結果係陰性的話,就再等到第90天,相隔3個月再驗多一次,結果都係陰性,就理論上安全了。

如果想做性病檢測的話,除咗醫生診所之外,而家市面上都有好方便嘅性病自我檢測盒,只需要用尿液就可自我檢測,屋企自己做都得,仲要即時知道結果。

Genesprint 基因圖譜- 新出五合一性病自我檢測盒,只需要一次小便就可以檢查到5種香港常見性病:包括沙眼衣原體、淋病、梅毒、愛滋病、陰道滴蟲。性病自我檢測盒通過CE認證,高達98%準確度,唔洗再桔手指驗血,唔使等睇報告,五分鐘知結果。


五合一性病檢測流程:
性病檢測嘅原理就好似我哋做新冠肺炎檢測一樣咁簡單方便。每款都可以檢測到相關嘅病毒,只需要收集體液樣本(例如口水或尿液等),將體液滴入落紫色樽,搖均後直接滴落測試收集窗口,等幾分鐘就可以睇到兩條線定一條線知道測試結果。

由於測試主要睇體液有冇含性病病毒,測試棒主要分析體液嘅成分,睇測試結果顯示尿液或口水有冇兩條線,所以尿液或口水檢測都係一樣準確嘅。

如果平時有做開高危活動嘅朋友,定時做性病檢測可以及早發現自身病況,之後可以採取最有效嘅預防措施和早期治療方法,減低性病可能帶來嘅併發病機率!

如果想買定一個應急防身,就可以到Jdailymall到購買。

https://www.jdailymall.com/product/genesprint-stds-5-in-1-rapid-test-cassette/

oct